Miusa➷♡

Miusa➷♡
@Ecringokceen
Artık yeni bir ben:-) Miusa ♬♪♩♪♬ Luka ♬○♪✧ Dipper ⋇⋆✦⋆⋇  Rico☆●♪✧♩  
3/10
·720 syf.·
2024 5. kitabı
Bugün Sokak Nöbetçileri kitabının incelemesini yazacağım. Hemen başlayayım. Sokak Nöbetçileri çıktığı sıralar popüler bir kitaptı. Ben de merak etmiştim ama yaşım küçük olduğu için okuyamamıştım. Kitabı okumaya karar verdim, içimden "Sonunda okuyorum" diye kendi kendime seviniyordum. Kitabın giriş kısmı çok dikkatimi çekmişti o yüzden bir süre daha kitabı okudum. İsterseniz kitap neyden bahsediyor anlatayım. Kitabın giriş kısmı eskiden yaşanan bir olayı anlatıyor. Bir adam bir gece bir sokağa gidip orada 5 tane çocuk seçip kendi deyişiyle "ailesine" kabul ediyor. Bu çocuklar kimsesiz çocuklar. Adam hepsine bir isim veriyor. Çocuklardan en büyükleri ve en kuvvetlileri olana Bartu, konuşamayan ama çok hızlı koşan kıza Lal, birbirlerinden hiç ayrılmayan ikizlerden birine daima gülümsediği için Mutlu, diğer ikiz kardeşe gözlerindeki ışıktan dolayı Işık ve son olarak aslında "aileye" girmek istemeyen ve başkaldıran çocuğa da Yankı adını veriyor. Onlara "Sokak Nöbetçileri" diyor, kitap da adını buradan alıyor. Bu kitabın adını alış ve bir ailenin başlangıç hikayesiydi. Artık asıl hikayeye, yani birinci bölüme geçelim. Kitabın baş karakteri Helin diye bir kız. Helin çocukken çok fazla acı çekmiş bir kız. Çok acılı bir geçmişe sahip. Helin henüz 17 yaşındayken Koza (kitapta öyle geçiyor) tarafından "ekip"e kabul edildi. Şimdiki görevi Sokak Nöbetçilerinin içine sızıp o aileyi dağıtmaktı. Yani Helin Sokak Nöbetçilerinin arasına bir ajan olarak gönderiliyordu. Helin o aileyi dağıtmak için direk lidere yöneldi ama ne yapsa da bir aydır bunu başaramamıştı. Bir aydır liderin gittiği üniversiteye onunla beraber gidiyor, onu izliyor ve dikkatini çekmeye çalışıyordu. Yine üniversiteye onunla beraber gitti, bu sefer kendi fakültesine gitmek yerine onun fakültesine, yani "bilgisayar
Sokak NöbetçileriAslı Arslan · İndigo Kitap · 202116bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
5/10
·448 syf.·
2024 1. kitabı
Bugün Yaralasar - 1 kitabının incelemesini yazacağım. Hemen başlayayım. Yaralasar benim baştan beridir merak ettiğim bir kitaptı. Alıp ilk iki bölümünü okudum ve nefes nefese başımı kitaptan kaldırdım. Kendi kendime dedim ki "İşte aradığın kitabı buldun." Ondan sonra okumaya başladım. İsterseniz kitap neyden bahsediyor anlatayım. Kitabın baş karakteri Sedef adında bir kız. Sedef çocukken bir yetiştirme yurdunda büyümüş. Bir gün yurdun müdiresi yurttaki bütün çocuklara uyku hapı veriyor ve bu hap bütün çocukların uykuya dalmasına yol açıyor. O gece yurda bir adam geliyor. Adam içlerinden 30 çocuğu "damgalar" ve onlara "yarasa" adını verir. Sıra Sedef'e gelir. Damgacı damgayı Sedef'in koluna yaklaştırır. Ama Sedef'in ilaçlara bağışıklığı olduğu için uyku hapı ona etki etmemiştir. Bu yüzden sıcak damga onun vücüduna değer değmez uyanır. Onları damgalayan kişiyi gören tek çocuk Sedef olmuştur. Sedef o gece yurttan kaçar ve sokaklarda yaşamaya başlar. Sedef 20 yaşına geldiğinde daha da pis işlere bulaşmak üzereyken bir adam tarafından alıkonulur ve "testis" denen bir yere getirilir. Burada kendisiyle aynı yaşlarda birkaç kişi daha vardır. Oradaki "ajanlar" onları 13 yıl önce damgalayan adama karşı kendilerini korumalarını öğretmek için onları getirdiklerini, aksi takdirde o adamın diğer yarasaları öldürmeye başladığını söylerler. Kitap bundan sonra Sedef'in maceralarını anlatır. Kitabı nedense pek beğenemedim. Konusu falan güzeldi, olaylar da iyiydi ama nedense pek hoşuma gitmedi. Yazarın "Ötanazi Okulu" serisi daha çok hoşuma gitmişti. Bilmiyorum, bu kitap ile ilgili düşüncelerim pek sabit değil. Yine de, kitaba harcadığım zamanlara üzülüyorum.
İnceleme
Yaralasar - 1Maral Atmaca · Ephesus Yayınları · 202113,1bin okunma