Psikologlara göre hayatta öyle anlar vardır ki günah, ya da toplumun günah diye adlandırdığı şeyi işleme arzu su insanın benligini öylesine ele geçirir ki bedenin her bir zerresi, beynin her bir hücresi korkunç dürtülerle harekete geçer. Kadınlar ve erkekler böyle anlarda özgür iradelerini yitirir. Kendilerini bekleyen korkunç sona doğru otomatlar gib ilerlerler. Özgür iradeleri ellerinden alınmış, vicdanları ölmüştür, bir ihtimal yaşıyorsa da başkaldırıya, itaatsizliğe cazibe katmak içindir.