"Hakk'ın bir eleği vardır; o eleğin üzerinden ne kadar küçük olursan o kadar çabuk geçersin. Kibirli insan kendini büyük gördüğü için O elekten hiçbir zaman geçemez. Zira iblisi
mahveden kibriydi."
"Bir kalbin içinde, hırs, kin, haset, kibir olursa Allah sev-
gisi o kalpte durmaz. Çünkü Allah mevcudatı hubbundan ya-
ratmıştır. Bu saydığım havatırları da Allah yaratmıştır ve yaradılıștan gelen bir şeyin yok olması mümkün değilken onunla nitelenen kimse yok olabilir. Haset,öfke, kin fitridir. Dizginlenip terbiye edilemezse sahibini yok edebilir, bu sebepten kalbine sevgiyi kalkan yapan bu okların içeri girmesine izin vermez. Hayrı da şerri de yaratan Allah'tır. "Rahmetim gazabımı geçti.' diye buyururkeni idrak edersin ki rahmeti merhameti gazabını da çepeçevre kuşatmıştır. Rahmeti bütün mevcudatı kuşatan Allah kin güden bir kalpte nasıl durur?"