Niçin bir daha mümkün değildi? Bir kere mi olacaktı. Böyle hayatı sevdiren, her şeyi güzel gösteren o hayat, o büyük neşe... Artık onlar gitmişti, öyle mi?
"Deniz köpükler içinde... Rüzgâr etrafta fişek gibi patlar... Yelkenler çırpınır... Sandal dalgalarının göğsüne sarhoş hâlde yaslanmış uçmak da değil yüzmek de değil... Bir hâl ki..."
"Tam tersine zavallı erkekler, Suad Hanım; bir kadının ne olduğunu anlayanlar için asıl zavallı olan erkeklerdir. Kadın olmayınca erkek hayatının ne kadar kuru, yağmursuz, tesellisiz siyah bir çöl olduğu bilseniz.