Evet, çok mutsuz olacağın anlar olacak. Ne olmuş? Öyle mutsuz ve hayatlarında tek bir coşkulu an bile yaşamamış insanlar var ki sen çok şanslısın; o da geçecek, o yüzden takılıp kalma. Dert etme. Tıpkı gün ve gece gibi neşeli anlar da var, hüzünlü anlar da; onları doğanın ikililiğinin bir parçası olarak kabul et, oldukları gibi.
Asıl mesele budur: bildiğin her şeyin geçmişe ait olduğunu, çoktan geçip gittiğini net bir şekilde görebilmek. Onlar mezardadır. Sen de mezarda mı olmak istiyorsun, yoksa canlı olmak mı? Ve bu, yalnızca bugünün meselesi değildir; mesele yarın da aynı olacak ve bir sonraki gün de. Son nefesine kadar mesele hep bu olacak.