Izdırabın sonu yok sanma, bu alem de geçer,
Ömr-i fani gibidir, gün de geçer, dem de geçer,
Gam karar eyliyemez hande-i hurrem de geçer,
Devr-i şadi de geçer, gussa-i matem de geçer,
Gece gündüz yok olur, an-ı dem adem de geçer,
Neyzen Tevfik
“Yanımda olmanı istiyorum” diyemediğim için “bu yağmur içimi ıslatıyor” dediğimi nasıl anlamaz?
Düpedüz “sarıl bana” dedikten sonra sarılmanın ne anlamı kalır?
Zülfü Livaneli
Serenad
Ayrılık diye bir şey yok.
Bu bizim yalanımız.
Sevmek var aslında, özlemek var, beklemek var.
Şimdi neredesin? Ne yapıyorsun?
Güneş çoktan doğdu.
Uyanmış olmalısın.
Saçlarını tararken beni hatırladın, değil mi?
Öyleyse ayrılmadık.
Sadece özlemliyiz ve bekliyoruz.
Ümit Yaşar Oğuzcan
Beşinci Mektup