Fakat bir şeyi yapıp yapmamanın insanın elinde olduğu meselesine dair sunuşlarda bulunan filozofların dedikleri gibi her eylemin açık, gizli bir sebeple güçlü bir bağı vardır. Yani her fiili görünür görünmez bir sebep doğurur. İşte bu meselede de beni şu ilk kınama hareketinden alıkoyan bir sebep var.
Yaşamak, en sade tarifiyle gönülde yatan istekleri yenilemekten başka bir şey değildir. Sadece yerin ve zamanın, yaşın ve yılın değişmesiyle isteklerin türü değişir.
Ben artık bi çok şeye şaşırmıyorum.
Sadece kendi tepkisizliğime şaşırıyorum bazen.
Çünkü tırnağım ucu kırılsa olay çıkaracak halden bu bezmiş hale nasıl geldim bilmiyorum…