Bildiğiniz gibi insanoğlu aptaldır, hem de ne aptal ya da hepten aptal değildir ama öyle nankördür ki, tüm yaratıklar içinde onun gibi bir başkasını bulamazsınız.
Ancak insanlar sistemlere ve soyut çıkarmlara öyle bağlıdırlar ki, bilerek gerçeği çarpıtmaya, kendi mantığını haklı çıkarmak için duyularını bile görmezden gelmeye hazırdırlar.