Aramızdaki temel fark ne, biliyor musun? Sen insanlara baktığın zaman üniformalar, bayraklar ve din goruyorsun!
Peki, sen ne görüyorsun bakalim?
İnsan, sadece insan. Seven, aci ceken, acikan,üşüyen, korkan bir insan.
Bu dunyada sana kötülük yapmak isteyen insanlar cikacak karsina, ama unutma ki iyilik yapmak isteyenler de cikacak. Kimi insanin yuregi karanlık, kimininki aydinliktir.
Eger bir gun bu önyargı kelimeleri, yani Avrupa dillerindeki barbar, Japon dilindeki gaijin, Muslumanlardaki kafir, Almanlardaki Ari olmayan gibi önyargı sıfatlarını kaldirabilirsek, amacimiza ulaşabiliriz. Amac nedir derseniz, bence tam da olarak şudur:insanin degerinin sadece insan oluşundan geldiği; din, milliyet, cinsiyet, renk, cinsel tercih, siyaset gibi birtakim on sifatlarla ayrımcılığa ugratilmadigi bir hümanizm anlayışi.