(spoiler) Hüzünlü ve gerçek bir kitaptı ancak kitaba başından itibaren yanlış yaklaştığımı sonlarına doğru fark ettim. Galiba hikayenin gizemini bir an önce anlamak için kendimi şartlamıştım. Kitabın ortalarında hissettiğim boşluğun aslında bir boşluk değil aksine benim göremediğim asıl olay olan tommy ve kath’in imkansız aşkı olduğunu ancak kitabı sindirdikten sonra görebiliyorum. Ne seçerlerse seçsinler onları bekleyen tek şey yıkım ve yalnızlıktı. Tommy bunu sonunda gördü ve hayattan vazgeçti, kath'se devam etti. Yaşadıklarını sadece yaşayabilmiş olma fırsatına sahip olduğu için şanslı olduğunu anlamıştı. Bu yüzden hailshamı, ruthu, tommyi, barakaları ve bütün anılarını bir kutuya koyup içinde yaşatmaya devam etti. Galiba bu yüzden hüzünlü ancak gerçek bir hikayeydi.