Birkaç aylık çalışmayla bütün kasabayı gelenekçi yapıp çıkmıştı.
Şu cahil halka insan meram edince neler yaptıramazdı ki...
Artık işler tam kıvamındaydı.
Peki, bütün dünya insanca yaşarken, aya giderken, göklerde yıldız avlarken bizim böyle kalışımızın sebebi nedir? Nedir, nedir biliyor musunuz? İşte ben evime kapanıp bu sorunun karşılığını bulmak için günlerce okudum. Şu kesin sonuca vardım ki bu büyük yoksulluğun, iğrenç yoksulluğun suçu bizde. Bizim hepimiz kör, sağır, dilsiz olmuşuz...
Soysuz geleneksiz bir millet yaşamaz.
İşte yaşarsa da bizim gibi böyle yoksulluk içinde, gerilik, cehalet içinde, zillet içinde yaşar. Böylesi yaşamaya da yaşamak mı denir?