Kendi yalnızlığımızı kucaklayamazsak diğer kişi yanlızlığımızı karşı sadece bir kalkan görevi görür. İnsan herhangi bir izleyici olmadan da bir şahin gibi yaşayabilirse bir başkasına aşkla bakabilir, ancak o zaman diğerinin varlığının gelişmesini umursar.
Doğru düşmanı seç! Anahtar bu sanırım Yıllardır yanlış düşmanla savaşmışım. Geçek düşman baştan beri Mathilde değilmiş, kadermiş. Gerçek düşman yaşlanma ölüm ve benim özgürlük korkummuş.
....ya da belki aynı şeydir, emin değilim-özgürmüş gibi yaşamalıyız. Kaderden kaçamasak da ona kafa tutmalıyız- kaderimizi oldurmalıyız. Kaderimizi sevmeliyiz.