Solla sağ bir bütündür, solu tayin eden sağdır, sağı tayin eden soldur. Biz hakikatların sadece bir tarafını görmeye mahkum edilmişizdir. Oysa yalnız bir tarafını görmek, hiçbir şeyi görmemektir.
Napolili bir asilzade “Aristo, Dante’den daha büyüktür” diye defalarca düello etmiştir. Nihayet yaralanmış, ölecek. “Yahu demişler sahiden de daha mı güzel Aristo?” “Allah ikisinin de belasını versin. Ne birinden tek satır, ne öbüründen tek satır okudum” der. Bizde de sağ-sol böyle.