Spoiler içerir.
Öncelikle, incelememde yazarın kendisine karşı herhangi bir nefret veya linç bulunmadığını belirtmek isterim. Yağmur çok güzel bir genç kız ve gerek youtube, gerekse instagram aracılığı ile gençlere okuma alışkanlığı kazandırıyor ancak bu kitap bana herkesin kitap yazmaması gerektiğini bir kez daha hatırlattı. Öncelikle konunun güzel olduğunu söylemeliyim, ancak pek çok mantık hatası mevcuttu. Demek istediğim, daha derin planlanması ve üzerine çok çok daha fazla düşünülmesi gereken sahneler vardı. Yazar ters köşede usta olduğunu söylüyor ancak kitapta daha önceden öngörülemeyecek hiçbir detaya rastlamadım, özellikle kitabın sonunda bu oyunlara aileler tarafından karar verilmiş olması durumu. Mektuplar dağıtıldığı anda geçen cümlelerden az çok bunu tahmin etmiştim, zira böyle "yüksek" güvenlikli bir okulda bu cinayetlerin işlenmesi ve o binbir muhafızın hiçbir şey yapmaması gerçekçi değildi. Ayrıca baş karakterimiz Irıthel'in yaptığı her şey şansa gibiydi resmen, kızın aklında olan tek şey Reika ile yer değiştirmek ve okula girmek gibiydi. Kalan her şey şans eseri gelişti. Resmen kurgu yazarın aklına geldiği an üzerine çalışmamış, sadece birkaç krallık ismi sallamış ve yazmaya başlamış gibiydi, üzerinde herhangi bir oynama veya düzeltme bile olmamış resmen. Üstüne üstlük, yazım dili ve kelime dağarcığı bu kadar kitap okuyan ve "yazarlık eğitimi" veren birine göre oldukça basit. Ayrıca değinmek istediğim başka bir nokta daha, baş erkek karakter tamamen yazılmak için yazılmıştı. Başrol kızımızla aralarında doğru düzgün bir dinamik yoktu, tamamen diğer kitaplarda olan "dışlanan, kara kaşlı kara gözlü, üstün becerilere sahip karakoyun" konusunun kopyalanmış haliydi. Bu özellikler onda olsa da bir farklılık olsun, ana karakterimiz ile ilişkisi daha derin