Kaygıya, evet kedere bile zaman ayırmak, sonra da yaşananlar hakkında düşünmek gerekir:
Ama bizi ne kadar üzse, onu oluruna
bırakmak, ne kadar zor gelse de,
Yüreğimizdeki sıkıntıyı dizginlemek
isteriz.
Bir dünya malı elinden gittiyse,
Üzülme buna, hiçtir o ;
Ve bir dünya malı geçtiyse eline
Sevinme buna, hiçtir o.
Önünden geçer acılar ve zevkler
Geç dünyanın önünden, hiçtir o.
Anwari soheili
(Sadi'nin Gülistan'ı için yazılan önsöz.)
En mutlu sözcük bile gülünç duruma düşer, onu dinleyen kulak çarpıksa eğer.
Ve yine Goethe:
Etkili olamıyorsun, her şey ruhsuz kalıyor, Kendini üzme!
Bataklığa düşen bir taş,
Halkalar oluşturmaz.