Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

ElifeNurUYSAL

"İmran İbni Husayn, Hz. Peygamberin sünnetinden bahsederken birisi araya girerek Sünneti küçümser vaziyette" Ey Ebu Nuceyd, bize Kur'an'dan bahset!" demiştir. Bunun üzerine İmran adama şu cevabı vermiştir: Sen Kur'an'ı okumuyor musun, bana namazın nasıl kılınacağından, zekatın hangi mallardan verileceğinden, hac ibadetinin nasıl yapılacağından vb. konulardan bahsedebilir misin? İmran bu tür açıklamaları ile adamı susturmuştur. Mutarrif B. Abdillah'a birisi "Bize hadis anlatıp durmayın, Kur'an'dan bahsedin." deyince o şahsa şu cevabı verir:"Vallahi biz hadisleri Kur'an'ın yerine anlatmıyoruz. Bilakis hadisleri anlatmadaki gayemiz Kur'an'ı en iyi bileni anlatmaktır."
Reklam
Ayet ve Hadislerden Deliller
Şevkani Sünnet'in dinde huccet oluşuna İslam dininden nasibi olmayandan başka kimse karşı gelemez diyerek, Sünnet'in dinde kaynak oluşunu ve önemini bu şekilde ifade etmektedir.
"Müslüman, elinden ve dilinden başkalarının selamette olduğu kimsedir." Buhari, İman 8.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
İlimden gidilmeyen yolun sonu karanlıktır. Hacı Bektaşi Veli
Sayfa 213Kitabı okudu
Reklam
Hoşgörü
Kişinin kendi değerlerinden ve öz benliğinden taviz vermesi değil; farklılıklarla birlikte yaşamayı öğrenmesi ve bir hak çiğnenmediği sürece insani ilişkilerde anlayış göstermesidir.
"Hoşgörünün bulunmadığı yerde taassup; taassubun olduğu yerde de insan hakkı ihlali kaçınılmazdır."
Sayfa 209Kitabı okudu
İnanç Taassubu
"kendi din anlayışını diğerlerine dayatma isteği ve bu isteğe uymayanlara karşı hoşgörüsüzlükte bulunma eğilimi"
Sayfa 137Kitabı okudu
Ahzab, 33/39.
"O peygamberler, Allah'ın emirlerini insanlara tebliğ ederler, Allah'tan korkarlar ve O'ndan başka kimseden korkmazlar."
Hacı Bektaş Veli ve Bektaşilik
Her Alevi Bektaşi'dir, ancak her Bektaşi Alevi değildir. Sonradan Bektaşi olmak isteyen ve buna layık görülen herkesin Bektaşi olabilmesi mümkün iken, Alevi olabilmek için Alevi anne ve babadan olma şartı aranmaktadır. Yani isteyen herkes Bektaşi olabilir, ancak Alevi olamaz. Bir diğer ifadeyle her Alevi Bektaşi'dir, ancak her Bektaşi Alevi değildir.
Reklam
Gerek Alevilik gerekse Bektaşilik, İslam mezhepleri tarihinin, mezhep olma kriterlerini taşımamaktadır. Dini bir örgütlenmenin mezhep kabul edilebilmesi için sistematik bir teolojiye ve fıkha veya bir nazariyyeye sahip olması ve bunun yanı sıra, onu ele alan temel eserlerin yazılmış olması gerekir. Ayrıca, İslam geleneğinde babadan oğula geçen bir yetki devri söz konusu değildir.Alevi Bektaşilikte ise dede böyle bir yetkiye sahiptir ve icazetle tayin edilir. Oysa mezhep liderleri, bir başkası tarafından icazetle tayin edilmez... Diğer taraftan İslam mezhepleri arasında soya bağlı bir mezhep yoktur ;isteyen istediği mezhebe girebilir ve istediği zaman o mezhepten çıkabilir. Halbuki Alevilik soyda devam eder. Anne ve babası Alevi olmayan Aleviliğe giremez. Bektaşilikte de ancak uzun törenlerden geçtikten sonra tarikata girmek mümkündür. Alevilik ve Bektaşiliğin bu gibi özellikleri, onların mezhep olmadığını açıkça göstermektedir. *Sönmez KUTLU
"Alevilik Bir Meşreptir"
Alevilik ne bir din ne mezhep ne de folklorik bir öğedir;Alevilik bir meşreptir. Ana kaynak olan Kur'an ve Sünneti biraz farklı bir biçimde yorumlama, bu iki kaynaktan yararlanma ve yaşama tarzıdır. *Hüseyin TUĞCU
Reha Çamuroğlu
"Aleviliğin heterodoks bir İslam ya da İslami bir heterodoksi olduğunu ileri sürer. Ona göre özünü insan kardeşliği ve Tanrıyı insanda görme anlayışından alan Alevilik, İslam kültürel kuşağı içerisinde yaşamış, Müslümanlığın sembolik yapısı içerisinde kendini ifade eden bir heterodoksi inancıdır. "
Karaca Ahmet Sultan Derneği Anadolu Aleviliğinin oluşum süreci ile ilgili ... "Türkler İslamiyet'i 9.ve 10. yüzyıllarda tanımaya başladılar... Tanıdıkları İslam'ı gözden geçirip kendi kültürleri ile uyumlu hale getirmeye çalıştılar. İslam'ın bazı özelliklerini kabul edip bazılarını da kabul etmediler. Bedevi Arap toplumu için konan kurallar, kendileri için yabancıydı. Türkler ve o coğrafyadaki diğer milliyet mensubu halk İslamiyet'i kabul ederken, kendi geçmiş kültürleri ile yeni bir sentez oluşturma yoluna gittiler. İşte Anadolu Aleviliğinin orijinalliği, yani başka bir İslam ülkesinde aynısının olmaması, bu oluşumun, tarihi yolculuğu farklı bir kulvarda yapmış olmasından ileri gelmektedir. Anadolu halkı, geçmiş uygarlıklarıyla Horasan üzerinden gelen İslam'ı yeni bir yapılanmaya tabi tuttu ve böylece farklı bir sentez oluştu."
"Din, Allah tarafından peygamberler aracılığıyla gönderilen; insanların akıl, irade ve isteklerini kullanarak kendilerini her konuda hayır olan şeylere sevk eden ve böylece dünya ve ahiret saadetini elde etmeyi sağlayan ilahi esaslar bütünüdür."
87 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.