Kitaptan minik bir alıntı. Kapağında 'Bebekten ergene her yaşta çocuğu olan ebeveynler için...' diyor. Ben ise çok daha kapsamlı bir kitap olduğu kanaatindeyim. İçerisinde bütün ilişkilerimizde uygulayabileceğimiz, belki de uygulamamız gereken tavsiyeler bulunmakta. Her sayfayı bu açıdan bakarak okumaya çalışıyorum. Yeni başladım ama şimdiden tavsiye edebileceğim kitaplar arasına girdi. Paylaşmak istediğim bölüm ise buydu:
Kendimizi bırakıp çocuklarımızı koşulsuz sevmemizin önündeki tek engel, acılarımız ve korkularımızdır.
Hissettiğimiz sevgi açlığı, sevgimizi göstermekten korkmamızın nedenlerinden biridir. Çocuğumuzun, ona olan sevgimizi garanti görüp bizden faydalanacağından korkuyor olabiliriz. Sevgimizi bol bol gösterirsek kırılacağımızı düşünüyor olabiliriz. Sizin ebeveynleriniz de bu korku yüzünden sevgilerini koşulsuz göstermekten çekinmiş olabilirler. Çocuğunuz için en iyisi, sevginizi garanti olarak görmesidir.