Güvensizliği kabul etmeyen, saf yürekli bir insan tanıdım. Barışçıydı, özgürlükçüydü, tüm insanlığı ve hayvanları aynı sevgiyle seviyordu. Seçkin bir ruh, evet, bu kesin. Avrupa'da son din savaşları sırasında köye çekilmişti. Evinin eşiğine şöyle yazılmıştı : "Nereden gelirseniz gelin, hoş geldiniz, buyurun içeri." Sizce kim yanıt verir bu güzel davete? Milis askerleri! İçeri girerler evlerine girer gibi ve bağırsaklarını deşer adamın.
Gelecekteki tarihçilerin bizim için ne diyeceklerini düşünüyorum bazen. Günümüz insanı konusunda bir tümce söylemek yetecektir onlara : zina ediyordu ve gazete okuyordu.