Emel Yılmaz

Emel Yılmaz
@Emelneo
"Bir insanın yaşamını tesadüflerin oyuncağı olarak kabul etmesi mantıklı mı?"
"Her bir insanın öyküsünü bilebilmeyi isterdim. Her bir insanı kendi öyküsü içinde tanıyıp, onlarla yaşamın ilişki içinde olmasını isterdim."
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
"Beni bir gün unutacaksan, bir gün bırakıp gideceksen, boşuna yorma derdi; boş yere mağaramdan çıkarma beni. Alışkanlıklarımı özellikle yalnızlığa alışkanlığımı kaybettirme boşuna"
Gerçekleri görmeyi kullanmayı bilmediğimiz aklımızla reddediyoruz. Şu an da olduğu gibi dünyanın birçok yerinde zulüm, işkenceler, açlık varken bunlara gözlerimizi tıkayıp kulaklarımızı kapatıyoruz. Oysaki çözümün ne olduğunu bilip de zahmet verici bulup başlangıcı reddediyoruz. Aynı irademiz olduğu halde güdülmeyi kabul ettiğimiz gibi...
İnsanın ne tek bir yüzü ne de tek bir kişiliği vardır. Olması da imkansızdır. Uyum ve değişimi inkar etmiş oluruz. Ki böyle olmalıdır insan. Toplumlar insana uyamadığı için değil midir dışlanma sorunu ya da değişimi reddetmemizin sonucu değil midir bencillik ve kibirlik
"Olmadı ama en azından denedim."