"Ağlamak için gözden yaş mı akmalı?
Dudaklar gülerken, insan ağlayamaz mı?
Sevmek için güzele mi bakmalı?
Çirkin bir tende güzel bir ruh, kalbi bağlayamaz mı?"
Bizler insanız -düşünen, iradesi , duyguları olan varlıklarız-dedik dünya bizim için yaratıldı dedik küçücük kağıt parçaları için ruhlarımızı heba ettik. Gogol palto kitabı ile birkez daha bunu yüzüme çarptı.
"Bir insandan daha fazla çıkarın olduğu için mi seversin ya da sevdiğin için mi daha fazla çıkar beklersin? Belki hiç bir şey beklemeden seversin diyeceksin ama bir şey beklememekte cevabından korktuğun için duymak istemediğin başka bir çıkar değil midir? ne dersin Anna."