Şabat veya Sebt sözcüğü 'durmak, durdurmak' anlamına gelen chabat ve 'yedi' anlamına gelen cheba kelimelerinin bir birleşimidir. Bu gelenek çok eskilere dayanır. Örneğin, Babilliler her ayın 15. gününü günah ödeme günü sayar ve o güne sapattu derlerdi.
''Biz Atatürk'ü yakıdan görmüş olan kuşak, evvela biz mi daha mutluyuz, hiç görmemiş olanlar mı daha mutlu, bilemeyeceğim. Biz her gün Atatürk'ü kaybediyoruz. Onlar bir defa kaybettiler.''
Vildan Aşir Savaşır.