Emre

Emre
@Emredrsm
Baba Tahir eğilerek şöyle der: Ben rind-avare bir gezginim, bütün dünyayı dolaşırım Beni engelleyecek ne evim ne yerim-yurdum var Fakat gönlüm beni bu dikenli dar yoldan Yukarıya, yıldızlara götürmek istiyor Senin yolun dikenli çalılı bir yoldur Senin yolun göklerde ince ve dar bir yoldur Ey kalbim, üzerindeki çürük derileri at At ki, yükün hafiflesin; onu oraya kolay taşıyabilesin.
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Baba Tahir, ona seslenir:
Elime geçerse eğer feleğin çarkı Ona yedi ceddin hesabını sorarım Birisinde yüz nimet Diğerinde kanlı ekmek Sorarım hesabını felekten Felekten sorarım hesabını Bu neden böyledir Ve o neden öyledir Versin bana hesabını
Mutasavvıf Baba Tahir'in şiirleri tabiata daha yakındır. Onun eserleri o kadar yalın ve açıktır ki, önüne gelen herkes kendi duygu hayatını ve zevklerini onda görebilir. Çünkü o, hayata gönül gözüyle bakar...
Tahir-i Uryan Hemedanî
İranlılar, Baba Tahir'e ,,Rind'' unvanını vermişlerdir. Rind; içten irfanla süslü olduğu yani yaradılıştan bilme-anlama gücüne sahip; dıştan sade görünen ve dış hayatın süsüne, servetine, gösterişine değer vermeyen ve bütün bu geçici heves ve ihtiraslara kapılmadan yaşayan olgun insan anlamındadır. Babacan adam. Böyle bir hayatı başkalarına iyilik yapmakla geçiren kimse...