Baba Tahir eğilerek şöyle der:
Ben rind-avare bir gezginim, bütün dünyayı dolaşırım
Beni engelleyecek ne evim ne yerim-yurdum var
Fakat gönlüm beni bu dikenli dar yoldan
Yukarıya, yıldızlara götürmek istiyor
Senin yolun dikenli çalılı bir yoldur
Senin yolun göklerde ince ve dar bir yoldur
Ey kalbim, üzerindeki çürük derileri at
At ki, yükün hafiflesin; onu oraya kolay taşıyabilesin.