Diyanet İşleri ve Evkaf bütçesinin hükümetçe hazırlandığını,dini tedrisat işleri ile de Milli Eğitimi Bakanlığı'nın meşgul olduğunu söyleyen (Osman Nuri) Köni "Laiklik bu mudur?" dedi ve şöyle devam etti:
-"Türkiye'de Hristiyanlar,Museviler var.Dini işlerini cemaatleri görür.Bütçeleri buraya geliyor mu? İşlerine karışıyor muyuz?Bu ayrılık,gayrılık nedir?Ama iş Müslümanlara gelince ibadetin şekline de karışıyoruz:Şöyle kamet getirilecek,böyle ezan okunacak diye.Buna da hakkımız yoktur.Bu müdahaleler Anayasaya da, demokrasiye de laikliğe de aykırıdır."