Kitap tüketimimiz şimdiki gibi aşağılarda seyrederse, en azından şunu kabul edelim ki, okuma işinin köpeklerden, sergilerden veya barlardan daha az heyecan vermesi olduğundan dolayıdır, yoksa kitap almak ya da kiralamak pahalı diye değil.
İnsanın defalarca üst üste okuduğu, zihnine çakılan ve hayata bakışını değiştiren kitaplar da vardır; şöyle bir göz gezdirip asla okumadığı, bir oturuşta bitirip bir hafta sonra hatırlamadığı kitaplar da.
Kitap satın almanın ve hatta okumanın ortalama bir insanın ulaşamayacağı pahalı bir hobi olduğu Fikri öylesine yaygın ki, enine boyuna incelenmeyi hak ediyor.