S: Demek ki bağımlılıklardan kurtuluşun bir yolu yok.
M: Kazanılacak bir şey yoktur. Bütün hayalleri terk edin ve kendinizi olduğunuz gibi bilin. Kendini-biliş bağımlılıklardan kurtuluştur. Tüm kıvranışlar yetersizlik duygusundan dolayıdır. Hiçbir şeyden yoksun olmadığınızı, var olan her şeyin siz ve sizin olduğunu bildiğiniz zaman arzu biter.
S: Kendimi-bilmek (idrak etmek) için farkındalık uygulaması mı yapmalıyım?
M: Uygulamasını yapacağınız bir şey yoktur. Kendinizi bilmek için kendiniz olun. Kendiniz olmak için, kendinizi şu ya da bu olarak imgelemeyi bırakın. Sadece olun. Bırakın gerçek doğanız kendini belli etsin. Zihninizi arayışlarla kargaşaya sokmayın.
S: Kendimi-idrak için sadece durup bekleyeceksem, bu çok zaman alır.
M: 0 şimdi ve buradayken siz neyi beklemek zorundasınız? Sadece bakmanız ve görmeniz gerekiyor. Kendinize, kendi varlığınıza bakın. Siz var olduğunuzu biliyor ve bundan hoşlanıyorsunuz. Tüm imgelemeyi bırakın, bu yeter. Zamana bel bağlamayın. Zaman ölümdür. Bekleyen ölür. Hayat sadece şimdi'dir. Bana geçmişten, gelecekten söz etmeyin onlar yalnızca sizin zihninizde mevcutturlar.
Tüm ilgi ve arzulardan kurtulmuşluk ebediyettir, ölümsüzlüktür. Bütün tutkular, bağımlılıklar korku ima ederler, çünkü her şey geçicidir. Ve korku insanı köleleştirir.
Bağımlılıklardan kurtulmuşluk hali uygulamayla kazanılmaz; insan kendi gerçek varlığını bildiğinde o doğal olarak gerçekleşir.
Sevgi tutkunluk ve düşkünlük göstermez, düşkünlük ise sevgi değildir.
Gündelik hayattaki işlerde, gerçeği bilenin bir avantajı yoktur, hatta o dezavantajlıdır; açgözlülükten ve korkudan uzak olduğundan, kendisini korumaz. Kâr, çıkar fikri de ona yabancıdır. İşi büyütme, kârı arttırma konularından tiksinir. Onun hayatı sürekli kendini yoksun bırakma, paylaşma, vermedir.
Kendinizi bedenler olarak düşünmeyi bırakın, aşk ve seks sorunları anlamlarını yitirecek. Sınırlılık duygusu kaybolduğunda, korku, acı ve haz arayışı hepsi biter. Sadece farkındalık kalır.
S: Kendimi güvende ve mutlu bir insan yapmaya çalıştım hep. Bu konuda pek başarılı olamadığımı itiraf etmeliyim. Ne güvendeyim, ne de mutlu. O yüzden buradayım. Bu yer benim için yeni, fakat buraya geliş nedenim eski; güvenli mutluluk, mutlu güvenlik arayışı, şimdiye kadar bulamadım. Bana yardım edebilir misiniz?
M: Asla kaybedilmemiş olan asla bulunamaz. Sizin sevinç ve güvenlik arayışınız aslında sizi onlardan uzak tutmakta. Aramayı kesin, kaybetmeye son vermiş olursunuz. Hastalık basittir, çaresi de aynı derecede basittir. Sizi güvensiz ve mutsuz kılan sizin zihninizdir. Beklenti sizi güvensiz kılıyor, bellek mutsuz ediyor. Zihninizi kötüye kullanmayı bırakın, o zaman her şey sizin için iyi olacak. Sizin onu düzeltmeniz gerekmiyor - siz geçmişle ve gelecekle uğraşmayı bırakıp tümüyle şimdide yaşamaya başlar başlamaz o kendi kendini düzeltecektir.
S: Ama şimdi'nin boyutu yok. Ben o zaman hiçbir şey ve hiç kimse haline gelirim!
M: Tam öyle. Hiçbir şey ve hiç kimse olarak siz güvende ve mutlu olursunuz. İstediğiniz an deneyebilirsiniz. Bir deneyin.