"iki saat öncesi, yeryüzünde, kendisinden başka herkese dost, herkese yakın bir Hıdır yaşardı. Hasta ciğerleri arasına nasılsa sıkışmış yüreğinde bir sevda ateşi yanardı. Gel gelelim koskoca dünyada küçücük bir Hıdır'a yer yoktu. O da bunu bilerek, bunun ezikliğini yüreğinde duyarak gitti."
"Bir gün bizler de böyle sefil ve kimsesiz gideceğiz benim babam" dedi Ali Osman.
"Baharına susamış dallarda, beyazın yanı sıra bir yeşil yürür. Kırmızının yanına bir mavi konar, dellenir. Yaşamanın tüm özlemlerini kanatlarına doldurmuş bir kelebek gelir, mutluymuş sanısını veren bir çiçeğe konar.
Çiçekler, ondan sonra güzeldir."