Dedemin öğrettiği çok eski bir arap şiiri geliyor aklıma:
Asil insanların en neşeli zamanlarında bile bir hüzün vardır, daha düşük ruhlar ise en sefil zamanında bile neşelidir.
Yazarın araştırma inceleme yapmak üzere gittiği Yeni Gine'de Yali adında bir yerlinin sorusu sonrasında üzerinde 30 yıllık emek barındıran bir kitap.
Bu soruya açıklama getirmeye çalışan kitap, günümüzde toplumlar ve kıtalar arasında gelişmişlik farklılıklarını açıklamaya çalışırken bizide geçmişte bir yolculuğa çıkarıyor.
Kitabın ana konusunu anlamamıza yardımcı olacağını düşündüğüm soruları:
- Neden insanlığın ilk izlerinin afrikada görülmesine rağmen (ilk olmanın bir üstünlüğü varsa) tüfek,mikrop ve çelik Afrika'da bulunmadıda Avrupa'yı fethetmeye Afrikalılar başlamadı?
- Neden insanlar farklı kıtalarda farklı hızlarda gelişti?
- Neden şuan Avrupalı halklar zenginlik ve güç sahibi de başkaları değil?
İyi okumalar