Bir tecrübenin birçok yorumu olabileceğini aklımızda tutmalıyız. Benzer bir tecrübeden aynı sonuçları çıkaracak iki insan yoktur.
Kişi bazı zorlukların önüne geçmeyi öğrenebilir, bu doğru ve diğer insanlara karşı felsefi bir tavır geliştirir, ama bunun sonucunda davranış şekli değişmez.
İnsanların, birbirlerine uzak durup,birbirilerinin arkalarından konuştukları, ilişki kurmayı bu denli başaramadıkları çok sık dile getirilen bir gerçektir, çünkü sadece toplum içinde değil ailenin dar çerçevesi içinde de birbirlerine yabancı muamelesi yaparlar.
Onlara karşı tavrımız çoğunlukla hatalı, onlar haklarındaki yargılarımız sıklıkla yanlış oluyor, bu durumda basitçe insan doğasını yeterince anlayamamızdan kaynaklanıyor işte…