Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Erkan Söyler

Erkan Söyler
@ErkqanOkurSoyler
Ğafil olma, tevhidin nuruyla aydınlan! Amentü billahi, küfürden uzak dur. Tağutun gölgesine asla sığınma. #TevhidEhli
2 okur puanı
Temmuz 2023 tarihinde katıldı
Erkan Söyler
@ErkqanOkurSoyler·Bir kitabı okumayı düşünüyor
Kur’an’ı Nasıl Anlayalım
Kur’an’ı Nasıl AnlayalımMuhammed Cemil Ziynü
0/10 · 2 okunma
Reklam
328 syf.
10/10 puan verdi
Davetçiyiz Yargılayıcı Değil
Davetçiyiz Yargılayıcı DeğilHasan el-Hudaybî
10/10 · 27 okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Müteşabih Ayetlerin Tevil Edilmesi ve Fitne Çıkarma
"Kalplerinde eğrilik bulunan kimseler, fitne çıkarmak ve (heveslerine uyun) te’vilini yapmak için müteşâbih olan âyetlere tâbi olurlar." ifadesi, Âl-i İmran Suresi'nin 7. ayetinde geçmektedir. Bu ayetin meali şöyledir: “Sana kitabı indiren odur. Onun (Kur'an) bir kısım âyetleri muhkemdir, ki bunlar kitabın esasıdır; diğerleri ise müteşâbihtir. Kalplerinde eğrilik bulunanlar, fitne çıkarmak ve onu (kişisel arzularına göre) tevil etmek için ondaki müteşâbihlerin peşine düşerler. Halbuki onun tevilini ancak Allah bilir; bir de ilimde yüksek payeye erişenler. Derler ki: Ona inandık, hepsi Rabbimiz katındandır. (Bu inceliği) yalnız aklıselim sahipleri düşünüp anlar.” Bu ayette bahsedilen "kalplerinde eğrilik bulunanlar" ifadesi, kalplerinde sapıklık olan, doğru yoldan sapmış olan insanları ifade eder. Bu insanlar, Kur'an'ın müteşabih (çok anlamlı veya anlamı belirsiz) ayetlerini, kendi heveslerine uygun bir şekilde yorumlamaya çalışarak fitne çıkarmaya çalışırlar. Ancak bu ayette belirtildiği gibi, bu ayetlerin gerçek anlamını sadece Allah bilir ve ilimde yüksek payeye erişenler bu ayetlere inanırlar ve onların hepsinin Allah katından olduğunu kabul ederler.
Cehennemin Ebediliği ve Ehl-i Sünnet Görüşü
Cehennemin ebedi olmadığı görüşü Ehl-i sünnete ters bir görüştür. Bu görüşü savunanlar Kasas Suresi 88. ayeti delil olarak kullanmışlardır. Ancak bu ayetin meali şöyledir: “Allah ile birlikte başka şeylere ibadet etmeyin, Ondan başka ilah yoktur. Onun Zat-ı Akdesinden başka her şey hâliktir (yok olmaya mahkûmdur). Hüküm yalnız onundur. Ve siz ancak ona döneceksiniz.”¹ Bu ayette Allah’ın zatının ebedi olduğu, yaratılmışların ise fani olduğu belirtilmiştir. Bu, cennet ve cehennemin de yok olacağı anlamına gelmez. Çünkü cennet ve cehennem Allah’ın ebedi kudretiyle var edilmiş ve varlıklarına devam ettirilmiştir. Allah’ın ebediliği onların ebediliğine engel değildir. Cennet ve cehennemin ebediliği konusunda Kur’an’da pek çok ayet vardır. Örneğin Bakara Suresi 25. ayette cennet ehlinin orada ebedi kalacakları² belirtilmiştir. Bakara Suresi 81. ayette ise cehennem ehlinin orada ebedi kalacakları³ ifade edilmiştir. Bu ayetlerde geçen “halidun” kelimesi Arapça’da “ebedi” anlamına gelmektedir. Cehennemin ebediliği konusunda Ehl-i sünnet alimleri arasında bir ihtilaf yoktur. Yalnızca bazı marjinal düşünceler vardır. Bu düşünceleri savunanlar İbn Arabi, İbn Kayyım el-Cevziyye, Musa Carullah Bigiyef gibi bazı alimlerdir. Ancak bunların delilleri zayıf ve çürüktür. Ehl-i sünnet alimleri bu görüşleri reddetmişlerdir.
69 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.