Öldürücü bir ızdıraptır, hazine olup da bilinmemek! Hazine olup da viranelerde unutulmak! Büyük bir ızdırap ve acıdır, âlem olup da dünyaya sahip olmamak! İlim olup da alim bulmamak! Güzel olmak ama görülmemek; feryadın olması, ama duyulmamak, nur olup ama aydınlatmamak, ateş olup ama ısıtmamak veya yakmamak, aşk olup gönül bulmamak, ruh olup bir kalıba girmemek, pınar olup bir susamış görmemek, mesaj ve peygamberlerin olması, ama bir kimseye sahip olmamak; Mesnevi'nin olması, ama bir okuyucu görmemek, müzik aletinin olması, ama çalacak elin olmaması... Ne diyeyim? Allah'ın olması, ama insanın olmaması!