Köy enstitülerini anlatan aynı zamanda kırgınlıklarla yanlış anlaşılmayla , aldatıldığınğını düşünüp büyük aldanışlarla dolu harika bir yaşam öküsü bir öğretmen olarak çok beğendim öncelikle tüm meslektaşlarıma sonrasında herkese tavsiye edeceğim bir kitap olarak kütüphanemde yerini aldı . Aile kavramını ülke sevgisini , vefayı o kadar güzel işlemiş ki , insan görmeden tanımadan ailesinden bir o kadar nefret edip öfke duyup sonrasında sanki onlarla yıllardır yaşıyormuşcasına onları tanıyıp sevebilir mi . Dedesinin torununa yazdığı mektuplar aslında her şeyi anlatıyor, burnumun direği sızlaya sızlaya , gözlerim dola dola okudum insanlara sevgiyle yaklaşmayı , affetmeyi , hiç görmeden birini bu kadar sevmeyi , ne kadar güzel anlatmış hayran kaldım .