Önce birey olduğunun bilincine varacaksın, sonra ekibin üyesi olduğunu görüp sorumluluk alacaksın ve kendin de dâhil herkesin hayrına sorun çözmek için kolları sıvıyacaksın. Bu adımlardan geçirmiyorsan çözüm değil, sorun kaynağı olursun.
Yaşam doğası gereği bir ekip işi. Ailede, işte,toplumda birey hep bir ekibin içinde. Yaşam ekip içinde yaşanır. Üstelik hayatımızı şekillendiren ya da bizi çevreleyen tek bir ekip yoktur. Bireyin hayatında birbiri içerisine geçmiş, değişik hiyerarşilerde, değişik düzeylerde birbirinden etkilenen birçok ekip vardır.