Peygamber Efendimiz (s.a.s) şöyle buyurmuştur:
" Çok konuşanın hatası çok olur.
Hatası çok olanın günahı da çok olur.
Günahı çok olan kimseye de ateş daha layık olur. "
O halde yüreğini daraltma can, imtihanlar sana kötü olduğun için verilmedi, ceza niyetine de verilmedi. Öyle olsa Habibine, en sevdiğine Hz. Muhammed'e bunca imtihanı reva görür müydü Yaradan?