İmparatorluğun Afrika'yı da Balkanları da kaybettiğinden haberim olmuştu,ama bu gökten düşen bombaları bilmiyordum.İnce bir acı hissettim yüreğimde,derin bir sızı,kendi kanımdan olanların başına geliyor olmasına değil sadece, yeryüzünde nefes alan insanoğlunun gökten umduğu tek şey toprağı kurumasın diye yağan yağmurlar olmuştu hep, ya da düşen kar taneleriyle oyunlar oynayarak büyütmek evlatlarını.
Ne yaşadıysanız yüzünüze yansır.İnsanın yüzü bir kitap gibi okunabilir.İfadeniz bom boşsa da hiç bir şey yaşamadığınız fark edilir.
Bundan kurtulmak mümkündür;
yaşayın monotonluktan uzaklaşın,gezin,görün, keşfedin başkalarıyla ilgilenin, okuyun ,sevin.Bunları dolu dolu yapın ki izleri yüzünüze yansısın.
Yüzünüz ifadesiz kalmasın.