Batı hiçbir zaman Uygar olmamıştır ve bugünkü refahı; devam edegelen sömürgeciliği, döktüğü kan, akıttığı gözyaşı ve çektirdiği acılar üzerine kuruludur.
“Biz asla kin gütmeyeceğiz ama asla yapılanları da unutmayacağız ve her şey bittiğinde hatırlayacağımız düşmanlarımızın sözleri değil; dostlarımızın sessizliği olacaktır.”