Şimdiye kadar bin hedef vardı. Çünkü bin ulus vardı. Eksik olan şey bin katlı ensenin kemendidir. Bir tek hedef eksiktir: Henüz insanlığın hedefi yoktur. Fakat kardeşlerim söyleyin; insanlığın hedefi olmayınca bizzat kendisi de yok değil midir?
Zerdüşt böyle dedi.
Bir zamanlar tanrıya isyan, en büyük günahtı. Fakat tanrı öldü ve onunla birlikte bu günahlarda öldü. Şimdi en korkunç şey, yaşama karşı günah işlemek ve “bilinmesi mümkün olmayanı” yaşamın amacından üstün tutmaktır.