Genellikle geçmişin,şimdiki zamandan daha iyi olduğuna, bu yüzden de geleceğin daha kötü veya en iyi ihtimalle şimdiki zamanlar kadar iyi olacağına inanılırdı.
Bu akımlar insanlara ölümü yenmekten ve bu dünyada sonsuza dek yaşamaya çalışmaktansa, ölümle uzlaşmalarını ve umutlarını ölümden sonraki hayata taşımaları gerektiğini öğütlemiştir. Bu mantığa göre en sağlıklı zihinler ölümü anlam katan, ölümden kaçmaya çalışmayanlardır.
Değişmez mantığı ile mücadele etmeye çalışan kişi kendini bir insan olarak hayata getiren mantığa Şükran duyacağına onunla mücadele ediyor demektir. Doğayla mücadele etmek insanın kendi sonunu getirecektir