İyi geceler yalnızlık.
yalnız kalmayı öğrettin yine
yine yıllar sonra
yine karanlık
yine sessiz
ve,ve işte.
her şiir bitecek diye bir şey yok,
bir şey var ki hiç bitmeyecek.
ne aşk, bitecek bu dünyada
ne de sana dolmuş bu yürek,
toprak oluncaya dek.
İyi geceler yalnızlık..
Nazım Hikmet
Bizi çoğunlukla küçük göründüğümüz gibi, küçümsemek isterler, geceleri hep uyuduğumuzu sanırlar; uykuda tetikte olunabileceğini, aptal gibi görünen birinin akıllı biri çıkabileceğini unuturlar.