Eylül

Eylül
@EyllB
Yaşamak, insanın kendisini kendisinden yeniden ve yeniden doğurması demek. Kütük olsaydık eğer, düşünce kalakalırdık öylece, düştüğümüz yerde. Yaşıyoruz ya: Yaşadığımız sürece, fidan gibi, her seferinde yeniden doğrulma gücünü de saklıyoruz düşüşümüzde. Kalkışımız düşüşümüzün içindedir. Beni büyüyen her yerimden kesmek istediler. Köküm kurudu sandım. Bedenimiz canlı olduğu müddetçe, kökümüz de canlı. Köküm yeniden ve yeniden ve yeniden ve yeniden filiz verdi, her seferinde. Her seferinde bunu yeni bir kitapla kutladım.
Sayfa 127·Kitabı okudu
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Çocukluğunu atlatmış birini artık hiçbir şey incitemez. Olmasından en çok korktuğumuz şey, çoktan yaşandı ve bitti. Her biri. Tek tek. Bundan sonra yaşayabileceğimiz en ağır şey, çocukluğumuzda yaşadığımız en hafif şey yanında nedir ki? Çocukluğunu atlatmış birine artık hiç kimse dokunamaz. Çocukluğunu atlattığını fark eden birini, artık hiçbir şey yıkamaz. Bu dünyadaki en güçlü kişi, çocukluğunun ve çocukluğunun korkularının artık geride kaldığını fark eden kişi. O öldü ama ben yaşıyorum. Belki en acılı ama aynı zamanda en büyülü şey bu.
Sayfa 129·Kitabı okudu
Kadın ya da erkek, hiç fark etmez, her birimiz anneyiz. Doğursak da doğurmasak da anneyiz. Her yaşta, doğarken de ölürken de anneyiz. Her gün kendimizi yeniden doğuruyoruz kendimizden. Kendimizi kendimizden doğuramıyorsak var değiliz. Varız, demek ki yeniden var da olabiliriz.
Zor olan ölmek değil, zor olan öldüğümüz halde yaşamaya devam etmek, yaşamaya devam etmek zorunda bırakılmak.
Aile açısından kimilerinin şanslı, kimilerinin şanssız olduğu söylemini kabul etmiyoruz. Bir insanın hayatı şansa bırakılamaz. Bir insanın hayatı ona bakım verenlerin insafına bırakılamaz. "Şanssız" diye nitelendirdiğimiz çocuklar şanssız değiller, istismarına ses çıkarmadığımız çocuklar onlar. O istismar, bizim. "Şanssızlık" diye nitelediğimiz her istismarın failiyiz
Sayfa 139·Kitabı okudu