Alkoliklerin ve uyuşturucu bağımlılarının çok iyi ebeveynler olmadığını biliyoruz, çünkü öncelikleri her zaman bağımlı oldukları maddedir, bu yüzden çoğu zaman çocuklarına ihtiyaçları olan dikkati gösteremezler. Bence telefon bağımlıları da çok farklı değiller.
Önemli olan iletişim hatlarını açık tutmaktır. Eğer aptallık ettiğini söyleyerek çocuğunuzu başınızdan savarsanız, sadece "aptalca" bulacağınız konularda iletişim kurmamakla kalmaz, aynı zamanda aptalca bulmayacağınız konularda da sesini çıkarmamayı öğrenir.