Necip Fazıl'ın çocukluğuyla başlayan kitap asıl olarak Abdülhakim Arvasi hazretleriyle tanışmasını, onunla ve onun vefatından sonra yaşadıklarını anlatıyor. Çocukluğu, ailesi, dedesiyle ilişkisine dair pek çok yazı var kitapta. Ama tüm bunlar önceki hayatının bir portresini çizmeyi amaçlıyor. Özellikle küçük yaşta vefat eden kardeşiyle anısı çok dokunaklı. Muhtemelen yıllar önce bu kitaba başladığımda o anıdan sonra bırakmışım. Ne zaman Necip Fazılı hatırlasam o anı da aklıma gelirdi. Şimdi mesele farklı bir boyuta taşındı. Allahın sevdiği kullarla birlikte olmak... Hele ki Efendimizin soyundan gelen bir insan... İçeriğine dair anlatabileceğim pek bir şey yok. Okumak gerek. Kısa kısa yazılardan oluştuğu için okunması kolay bir eser. Ama üzerine düşünmek gerek. Kitap bittikten sonra da aklı meşgul edebilecek anlatımlar... Özellikle tasavvufa ilgi duyanların okuması güzel olur. Ya da Necip Fazıl'ı manevi yönüyle tanımak isteyenlerin...