Füreya

Füreya
Geri takip beklentisiyle takip etmeyin lütfen.
Bana bir ben lazım, bir de beni anlayan. Beni bir ben anlarım, bir de beni yaradan. -NFK
Ağlatır beni dünya ehlinin acımasızlığı; bu fâni alem için beklentiye giren kalbime de kırgınım... -ACZ
•Ömrüm, beni sen aldattın...
312 okur puanı
Eylül 2017 tarihinde katıldı
Puan vermedi·96 syf.·
2026 23. kitabı
Yumurtadan geç çıkan bir ördek yavrusuyla ailesinin göç macerası. Cesur ve Pembeburun'un yavruları Paytak kabiledeki yavrulardan çok sonra yumurtadan çıktığı için kabileyle göç yolculuğuna katılamıyorlar. Paytak biraz büyüdükten sonra yollara düşüp savaş da dahil pek çok şeye şahit oluyorlar. Böylece Paytak insanların kötü olduğunu öğreniyor. Sonra kabilelerine yetişiyorlar. Ama bu kez de Paytak insanların eline düşüyor ve tüm kabilesi onun öldüğünü sanırken o göç yolculuğunu tek başına tamamlıyor. Hikâyenin başında uğursuz olarak nitelendirilen yavru sonunda en özel ördeğe dönüşüyor. Yazar sonlara doğru bazı insanların iyi olabileceğini gösterse de genel olarak insanları epey kötülüyor. Bu kitabı insan yavruları okuyacağına göre burada amaç nedir? Şikayet etmek, kötülemek kolay. Asıl beceri yanlışı düzeltebilmekte ve zor olmasına rağmen iyi kalabilmekte. Kitabın sonundaki insanlar iyi ama ne fayda? O kadar kötüledikten sonra... Gökdelenlerin yapılması ve ormanların tahrip edilmesi gibi doğayı olumsuz etkileyen detaylara dikkat çekmesi güzel. Ama bunu yapmanın ve buna bazı insanların sebep olduğunu anlatmanın daha güzel yolları olabilir. Çocukları kendi türünden nefret ettirmenin manası yok...
Yaban Ördeği Ailesinin Göç YolculuğuÖmür Kurt · Altın Kitaplar · 201890 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Puan vermedi·264 syf.·
2026 22. kitabı
Necip Fazıl'ın çocukluğuyla başlayan kitap asıl olarak Abdülhakim Arvasi hazretleriyle tanışmasını, onunla ve onun vefatından sonra yaşadıklarını anlatıyor. Çocukluğu, ailesi, dedesiyle ilişkisine dair pek çok yazı var kitapta. Ama tüm bunlar önceki hayatının bir portresini çizmeyi amaçlıyor. Özellikle küçük yaşta vefat eden kardeşiyle anısı çok dokunaklı. Muhtemelen yıllar önce bu kitaba başladığımda o anıdan sonra bırakmışım. Ne zaman Necip Fazılı hatırlasam o anı da aklıma gelirdi. Şimdi mesele farklı bir boyuta taşındı. Allahın sevdiği kullarla birlikte olmak... Hele ki Efendimizin soyundan gelen bir insan... İçeriğine dair anlatabileceğim pek bir şey yok. Okumak gerek. Kısa kısa yazılardan oluştuğu için okunması kolay bir eser. Ama üzerine düşünmek gerek. Kitap bittikten sonra da aklı meşgul edebilecek anlatımlar... Özellikle tasavvufa ilgi duyanların okuması güzel olur. Ya da Necip Fazıl'ı manevi yönüyle tanımak isteyenlerin...
O ve BenNecip Fazıl Kısakürek · Büyük Doğu Yayınları · 202110bin okunma
Puan vermedi·360 syf.·
2026 21. kitabı
Hem dili hem içeriği oldukça güzel. Herkesin okuyabileceği nitelikte. Kapsamlı ama kolay anlaşılır. Sınav için okudum. Bir daha okumam gerek. Tekrar tekrar okunabilecek bir kitap zaten. Özellikle inanç konusunda soruları olanlar için temel bir kaynak. Tabii ki çok başlangıç seviyesinde.
Yeni Yüzyılda Nasıl İnanmalı?Temel Yeşilyurt · Server Yayınları · 2025681 okunma