Genel olarak ve de doğal olarak Müslümanları kötüleyen bir eser. Ancak sırf Hristiyanları utandırmak için Müslümanların iyi yönlerinden de bahsetmiş dürüstçe. Tabii pek çok hatalı çıkarım söz konusu. Pek de önem taşımayan tek bir mezhebin inancını tümüne mal etmesi vs. Yazar Katolik olduğu için katı üslubunu yadırgadığımı söyleyemem. Kendi mezhebinden olmayan Hristiyanları da yanlışa olmakla suçluyor. Tek doğru kendileri çünkü. Seyahatnameden ziyade Tatar, Türk ve Kürtler hakkındaki gözlemlerini içeriyor. Yerlerden ziyade toplumlara odaklanmış ve bu odak tabii ki de iyi yönlü değil. Yine de Müslümanların iyi yönlerini inkar edemiyor oluşu bakımından kıymetli. Ayrıca yabancıların Türklerden ne denli korktuklarını da öyle açıklıkla gösteriyor ki. Ama korkmalarını sağlayan Türklerin özünden ne kadar uzaklaştığı da bir gerçek. Hâlâ korkmalarına gerek var mı, herkes dönüp kendine sorsun... Erdemlerini düşmanına bile itiraf ettirenlere de Allah rahmet eylesin, bize de onlar gibi olmayı nasip etsin.