Babasının vefatıyla hayatı birden değişen Mustafa'nın zor zamanlarında yanında olan kişilere vefa borcunu ödeme ve zorluklara rağmen azimle başarıya ulaşma hikâyesi. Her şeyin çok yolunda gitmesi dışında bir kusuru yok aslında. Bir insanın hayatında her şey bu kadar yolunda gidebilir mi? Belki sadece bir insanın... Umut aşılaması ve çalışkanlığa, iyiliğe, erdemli olmaya özendirmesi açısından çok kıymetli bir hikâye. Sadece bir şey de ters gitseydi daha gerçekçi olabilirdi. Mesela ev sahibi vefat etmiş olsaydı da Mustafa onun yerine oğluna ve torunlarına vefa gösterseydi sadece. Gerçekçiliğinin az olması dışında çok güzel bir kurgu. Aile bağları, Mustafanın annesine ve kız kardeşlerine sevgisi, onların da Mustafaya sevgisi, hepsinin babalarına vefası ve özlemi... Sıcacık bir hikâye. Başı üzücü olsa da sonu güzel bitiyor, kalplerde daima hüzün kalsa da...