Füreya

Füreya
Geri takip beklentisiyle takip etmeyin lütfen.
Bana bir ben lazım, bir de beni anlayan. Beni bir ben anlarım, bir de beni yaradan. -NFK
Ağlatır beni dünya ehlinin acımasızlığı; bu fâni alem için beklentiye giren kalbime de kırgınım... -ACZ
•Ömrüm, beni sen aldattın...
312 okur puanı
Eylül 2017 tarihinde katıldı
Puan vermedi·176 syf.·
2024 440. kitabı
Herkesin katili çok kolay tahmin edebildiği bir kurgu sanırım. Yorumlarında öyle yazıldığını hatırlıyorum. Ama ben hiç tahmin edememiştim. Polisiyeyi öyle çok sevmem zaten. Ama değişikti. Özellikle tarihle de ilgili olması güzel. Ortaokul öğrencileri için uygun. Bir üniversite hocasının eski arkadaşının kızı tarafından babasının intikamı için öldürtülmesi diyebiliriz kısaca. Okumayanlar için bütün hikâyeyi yerle bir ettim şu anda. Ama öyle. Bir insanın bir insanı öldürebilmesini ya da öldürtebilmesini aklım almıyor bu arada. Hele ki genç bir insanın enerjisini buna harcamasını... Dedektiflik macerası gibi bir şey. İlgilisi için güzel olabilir ama çok ilgiliyseniz de basit bulabilirsiniz. Benim için çocuk edebiyatı okumalarıma farklılık katan bir eserdi. Bazı kitapları okuduğumu bile hatırlamazken bu kitaba dair pek çok şeyi hatırlıyorum okuyalı bir yıldan fazla geçmiş olsa da. Betimlemeleri iyiydi diye kalmış zihnimde, hâlâ oynuyor birkaç sahne. Komik kısımları da vardı. Okuduğuma pişman eden kitaplardan değil. Timaş Genç kitapları büyük oranda iyi seçilmiş zaten. Çeviriler biraz farklı örneklikler ve bize uymayan detaylar içerebilse de yerli kitapları büyük oranda okunabilir içerikte.
Hafıza KoleksiyoncusuKayahan Demir · Genç Timaş Yayınları · 20251,237 okunma
Reklam
Puan vermedi·144 syf.·
2025 224. kitabı
Babasının vefatıyla hayatı birden değişen Mustafa'nın zor zamanlarında yanında olan kişilere vefa borcunu ödeme ve zorluklara rağmen azimle başarıya ulaşma hikâyesi. Her şeyin çok yolunda gitmesi dışında bir kusuru yok aslında. Bir insanın hayatında her şey bu kadar yolunda gidebilir mi? Belki sadece bir insanın... Umut aşılaması ve çalışkanlığa, iyiliğe, erdemli olmaya özendirmesi açısından çok kıymetli bir hikâye. Sadece bir şey de ters gitseydi daha gerçekçi olabilirdi. Mesela ev sahibi vefat etmiş olsaydı da Mustafa onun yerine oğluna ve torunlarına vefa gösterseydi sadece. Gerçekçiliğinin az olması dışında çok güzel bir kurgu. Aile bağları, Mustafanın annesine ve kız kardeşlerine sevgisi, onların da Mustafaya sevgisi, hepsinin babalarına vefası ve özlemi... Sıcacık bir hikâye. Başı üzücü olsa da sonu güzel bitiyor, kalplerde daima hüzün kalsa da...
Yıldızlara YakınMetin Özdamarlar · Timaş İlk Genç Yayınları · 2025658 okunma
Puan vermedi·144 syf.·
2025 231. kitabı
Aynı mahallede yaşayıp aynı okula giden beş arkadaşın gruplarını İyilik Timi olarak adlandırıp iyilik organize etmelerini anlatıyor. Aileleri ve mahallelileri olan yetişkinlerin de katılmasıyla bu iyilik hareketi SMA hastası bir çocuğun tedavisini karşılamayı sağlayacak kadar büyüyor. İş bölümünün önemi, anlayış, hatalardan ders çıkarma, birlik olmanın gücü ve herkesin iyiliğe ortak olabileceği gibi güzel mesajları var. Özellikle mahalledeki kendini soyutlamış yaşlı adamın da sonunda bu iyiliğe ortak olması ve son noktayı koyması çok etkileyiciydi. Okuyalı üç ayı geçmiş ama hâlâ aklımda. İnsan bir şey için çabalayacaksa bu iyilik olmalı. Belki bu kadar büyük şeylere herkes vakit ayıramaz ya da ayırmak istemez. Kiminin maddi gücü yetmez kiminin manevi... Ama herkesin yapabileceği bir iyilik vardır. Yapabileceğiniz iyiliği arayıp bulmak marifet. Bulamasan da daima iyiliğe niyet etmek gerek. Özellikle ortaokul çağındaki çocuklar için uygun. Öğretmenlerin önderliğinde küçük iyilik hareketleri başlatılıp çocukların devam ettirmesi sağlanabilir. Böylece çocukların kendi aralarındaki sorunlu ilişkiler de düzelebilir. İyilik için bir araya gelen çocuklar iyiliğin gücüyle akran zorbalığından da kendilerini buna iten sebeplerden de uzaklaşabilir.
İyilik TimiMetin Özdamarlar · Timaş İlk Genç Yayınları · 2024984 okunma
Puan vermedi·100 syf.·
2026 14. kitabı
Hüseyin Rahmi'nin kitapları komik oluyor, biraz güleyim, diye dinlemiştim. Ama daha başından pişman oldum. Tek kelimeyle varoşluk. Maddi imkânsızlıklar insanı illa ahlaksızlığa mı itmeli? Üç kuruşluk hırs insanı katil edebilir mi? Daha pek çok şeyi sorgulatıyor insana. Kısaca hikâyeyi özetlersek ahlaksız bir kadının sözde iffetli sandığı kızını görece zengin bir ihtiyar adama nikahlayabilmek için gayrimeşru da olsa torununun katili oluşunu anlatıyor, diyebiliriz. Hadi diyelim ki yazar tüm bunları bir cana kıyılmasın diye özellikle gençleri ahlaksızlıktan uzak durmaya teşvik için yazdı diyelim. Kitaptaki dinî ögeler, Eyüp detayı tamamen bilinçli bir karalama. Dindar geçinmeyi ve ahlaksızlığı aynı kişiler üzerinden anlatarak bir bağ kuruyor aslında. Halbuki insanlar gerçekten inandıklarını söyledikleri şekilde yaşasalar yazarın şekva ettiği ahlaksızlıktan da uzak duracaklar. Kadının yeni doğmuş bebei bir anda boğması ve gömecekleri sırada aklı başına gelip pişman olması... İkisi de hayret vericiydi. Ahlaksızlığın nelere sebep olabileceğini düşünmek için böyle bir kitabı okumaya gerek yok bence. Kitap ahlaksızlığa karşı bir tavırdaymış gibi bitse de sayfalarca hatta satırlarca ahlaksızlığı işlemesi daha baskın ne yazık ki. Yine de ibret alan olur belki. Benim için hayal kırıklığıydı. Ahlaksızlık kısmını bir tarafa bırakırsak dilencilerin mezarlıkta üç kuruş için düştüğü hâller... Daha doğrusu kendilerini düşürdükleri hâller hem iç acıtıcı hem tiksindiriciydi. Zenginler üstüne düşen görevi yerine getirse fakirler de paylarına düşene rıza gösterse... İşte öyle.
Hayattan SayfalarHüseyin Rahmi Gürpınar · Hilmi Kitabevi · 1947284 okunma
Puan vermedi·216 syf.·
2026 13. kitabı
Bir süredir listemde olan bir kitaptı. Bir iki günde dinleyip bitirdim. Yazarın kendisi seslendirmiş. Bir kitabı okumakla dinlemek arasında çok fark olduğu gibi yazarından dinlemekle başka birinden dinlemek arasında da çok fark var. Enerji dolu bir yazar. Seslendirmesine de yazdıklarına da yansımış bu. İsteyip çabalarsanız olur, diyor kısaca. Gerçekten isterseniz... Bu aralar bu şeyler çok moda. İste ve olsun. Biz isteyince değil Allah isteyince oluyor aslında. Ondan istemeyi bilmek gerek. Son zamanlarda pek çok duamın çok hızlı şekilde kabul olduğuna şahit olmuş biri olarak umutvarım. Ama çaba kısmını atlamamak gerek. Gerçekten çabalamak lazım. Tüm başarıların ortak noktası bu; mücadeleyi bırakmamak. Bu her çabanın neticeye ulaşacağı anlamına gelmiyor tabii ki. Bir söz var ya hani; her arayan bulamaz ama bulanlar hep arayanlardır. Onun gibi işte. Başarmak istiyorsak çabalamak zorundayız. Ve gerçekten isteyip gerçekleşeceğine inanmak... "Ben kulumun zannı üzereyim." diye de bir ayet var. Haddi aşmadan hüsnüzanla istemek gerek, vereceğini umarak istemek. İstiyorum o zaman mutlaka verecek, hadsizliğine kapılmadan... Yoksa sonu hüsran. Benim istemeye ve çabalamaya karar verdiğim iki şey var bugün. Siz de karar verin. İsteyin ve asla umudunuzu kaybetmeyin. Olmaz dediğiniz şeyler oluyor ve çoğu zaman istediğinizden çok daha güzeli nasip oluyor.
Kaybolduysan Doğru YerdesinSaadet Şen · Destek Yayınları · 2024288 okunma