Kaderimde varsa toprak rahmete kanar,
Tarlam yeşerir,
Bire bin verir.
Nasibimse eğer,
Bataklıkta gezinirken,
Ayağıma inci takılır.
Arpayı tek tek ayıklayıp öğütsem de,
Talihim istemedikten sonra,
Yine dişime taş dokunur.
Hepsi alın yazısıdır bunların,
Kartal kapar savurur da incinmem,
Düz yolda düşerim ayağım kırılır.
Hazreti Hatice
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Evet. Nihayet bitti. Bir kadın, daha doğrusu iki kadın, pek çok yaşam senaryosu... Başkahraman Nora Seed. Roman boyunca kütüphanede Nora'nın yanında olan ise okulundaki kütüphaneci Bayan Elm. Nora hayatında her şeyin berbat gittiğini düşünerek ölmek isteyip ölümle burun buruna geliyor. Böylece kendisini Gece Yarısı Kütüphanesinde buluyor. Kütüphane kitaplarla dolu ve biri hariç hepsi farklı bir hayat senaryosu. Nora pek çok hayatı yaşamış gibi deneyimliyor ve sonunda yine kendi hayatına dönüyor. Kütüphanedeki yaşam senaryosu olmayan tek kitap ise pişmanlıklar kitabı. Her hayatta pişmanlıklar var. Nora da asıl hayatındaki pişmanlıklara göre farklı hayatlar seçerek sorunun pişmanlıklar olmadığını anlıyor. Hep başkalarının hayalini gerçekleştirecek hayatlar yaşamayı deniyor. En büyük pişmanlıkları sevdiklerini hayal kırıklığına uğratmak, yarı yolda bırakmak. Halbuki yarı yolda bırakılan kendisi ve ölmek istemesinin sebebi de tüm sevdiklerinin ona sırt çevirmiş olması. Kitabın sonunda ise Nora kendi hayatına döndüğünde başta abisi olmak üzere neredeyse herkesle arası düzeliyor ve kitabın başında tamamen işsiz kalmışken sonunda iş sorunu da halloluyor. Her şeyin bir anda düzelmesi anlamsız ve bu Nora'nın bakış açısı düzeldi diye oldu denebilecek bir şey değil. Bu arada abisi demişken roman boyunca Nora'nın abisi üzerinden eşcinsellik propagandası döndürüyor yazar. Kitabın sonunda da nokta atışıyla bitiriyor hatta. Sanki kitabı yazmaktaki tüm amacı eşcinsellik propagandasıymış gibi. Bunu bir kenara bırakırsak... Hayatta pek çok ihtimal var ama yazarın savunduğu gibi paralel evrenler, her an başka bir yerde başka bir hayat yaşıyoruz düşüncesi de oldukça mantık dışı. İnsanın ömrü zaten sürekli değişim hâlinde. Kitabın en etkileyici kısmı ise Nora'nın en mutlu hayatındayken