İdil Biret'in hayat hikâyesi... Büyük oranda çocukluk ve bir miktar da gençlik yılları. Piyanistin hayata bakış açısını yansıtıyor. Bu açıdan kıymetli. Peki neymiş bu bakış açısı, derseniz: Çok çalışmak ve iyi niyetli, olumlu düşünce yapısına sahip olmak. Hanımefendinin yaşı dikkate alındığında Osmanlı terbiyesiyle büyüdüğü de göz önüne alınmalı. Aile terbiyesi ve aileden gelen maddi-manevi birikim çok önemli. Çocuklar bu çıkarım bulunamaz belki ama özellikle yetişkinler bu açıdan da bakmalı kitaba. İdil Biret müzik dahisi. 3-4 yaşlarından hatta bebekliğinden itibaren fark edilen bir şey bu. Büyüdükçe farklı fırsatlar çıkmış önüne. Ama ailesi her teklifi kabul etmemiş. Çocuklarının "çocuk" olduğunu göz önünde bulundurup değerlendirmişler çoğu teklifi. Ama yeteneğini de görmezden gelmemiş, köreltmemişler. Çocuk yetiştirirken tam da o dengeyi tutturmak önemli. Çocuklar içinse çok çalışma ve çabalama konusunda motive edici olabilir. Bir de biraz yaramaz bir çocukmuş İdil Biret. Yaramazsın, denerek örselenen çocuklar için de teselli kaynağı olabilir belki. 8-10 yaş üzeri denebilir. Çocuğa göre değişir. Aileler ve eğitimciler özellikle okumalı bence.