Oturuyordum ayın altında...
Üstümde yıldızlar, önümde bir kartal,
Geldi uzak diyarlardan âlemi anlatmaya,
Ben de ona bir türkü çaldım,
Ne kadar macerası var bana anlatacakmış,
O konuşuyor, ben ise çalıyorum durmaksızın...
Oturuyordum ayın altında...
İlk şarkıda ağlamaya başladı kartal,
Kendi topraklarından göçmeye mecburmuş meğer,
Terk etti sevdikleri onlara bir erzak bulacakmış meğer,
Müzik yükseliyor o da ağlaya ağlaya,
Meltem esiyor o da çığlık ata ata...
Türkü durursa bana çökecek,
Çaresi yokmuş beni erzak bilecek,
İkinci türküyü çalmaya mecburdum,
Tam başlangıcında hatıralarını anlatmaya başladı,
Daha ilerledikçe sıla vurdu ruhuna,
Bir yadigar istiyor topraklarımızdan yârına,
Oturuyordum ayın altında...
Ay fazla ışık veriyordu evrene bu gece,
Kartala yol gösteriyordu bu yolculukta,
Nihayette türklerim tükenip gitti,
Ezgilerim yok olup uçtu,
Bana kıyamadı bir an durdu,
Sonra gözyaşlarıyla kırık kanadıyla uçup gitti...