Oku! Yaratan Rabbinin adıyla oku!
Annara Sumanara
*Temet Nosce*
Seni sürekli başka bir şey yapmaya çalışan bir dünyada kendin olmak büyük bir başarıdır.
Emerson
İblis ile insan arasındaki en önemli farkı bize gösterir Kur’ân : İnsan da hata yapabilir, insan da düşebilir, insan da Allah’ın emrine ters düşen bir fiilin içinde kendini bulabilir. Ama insanı İblis’ten ayıran , hatasını kabul edip bağışlanmak üzere yine Rabbine yönelmesidir.
Kitap, Maya adlı bir psikiyatristin köklerini bulmasını anlatıyor. Maya aslında Marilyn Monroe 'nun reenkarnasyonu. Normalde reenkarnasyon inancına göre ;
ruh yeni bir bedene geçtiğinde eski yaşamın anılarını bilinçli olarak hatırlamaz ama Maya özel bir insan(!) Bence şizofreni ama neyse...
Kitap birçok noktada rahatsız etti beni. Yazarın fazla ileri gittiğini düşünüyorum. Mikail (a.s.)'ın Maya ile konuşması, söyledikleri ve yaptıkları ile ilgili kısım aşırı rahatsız ediciydi mesela. Yazarın bu kısımda fazla cüretkâr olduğunu düşünüyorum. Ayrıca kitaptaki düşünceler çok tekrar ediyordu. Sürekli yinelemeler falan vardı ve yorucuydu. Uzattıkça uzatılmış sonra da hızlıca finale bağlanmış. Olay örgüsü de kronolojik olarak sıralanmamış. Çok dağınık ilerliyor,karışıyor okurken.
Sonuç olarak beğenmedim,tavsiye etmiyorum..