Fakat elimizi vicdanımıza koyup konuşmak gerekirse, iyiliğinden asla emin olamayacağımız, istediği zaman kötü olma gücüne sahip bir efendinin tebaası olmak, muazzam bir uğursuzluk değil midir?İnsanın ne kadar fazla efendisi olursa başındaki uğursuzluk o denli katlanarak artar.
“Her kafadan bir ses çıkarsa iyi olmaz, bir tek baş olmalı, bir tek kral.”
Sadece her kafadan bir ses çıkarsa iyi olmaz, demiş olsaydı harika olurdu, üstüne söylenecek söz kalmazdı. Ancak aklın yolundan ayrılmamak adına birçok sesin baskın çıkmaya çalışmasının iyi olmayacağını, zira efendi ünvanını alır almaz tek bir kişinin iktidarının dahi çetin ve çileden çıkarıcı olduğunu da söylemesi gerekirdi.
Sayfa 13 - Opera Y. - (Odisseus’un Yunanlılara seslenişi hk.)·Kitabı okuyor