Okumayı, konuşmayı,insanı seven biri...
İnsan insanın kurdu değildir.
İnsan insanın yurdudur
Yeni birşey öğretmeyi de öğrenmeyi de çok severim.
Her insan yaşadıklarıyla "eşsiz" ve "Biriciktir"
Saygılar
"Sevgili Sami,
Mektubunu aldım, hatırın için beş dakika hayalimin derinliklerini terk ederek karanlık bir çukura benzeyen şu aleme çıktım."
"A Çocuk! Mademki alemin bir tımarhane, insanların bir sürü deli olduğunu söylüyorsun, şu halde benim deliliğime niye itiraz ediyorsun?"
"...Biz de asılları "varlık bakımından hiç", "bilgi bakımından hayal" den ibaret olan bu silsileyle hiçbir meziyeti, hiçbir mahiyeti olmayan eşyalar topluluğuna bin türlü aldatıcı renkler veriyor ve kendimizi tatlı tatlı aldatarak hayatta bir mana görüyoruz.
İşte bütün iğrençliğiyle hayatın gerçeği."
"Oh! Filozof Taine'i ne kadar doğru söylüyor!
Diyor ki:
"İnsanlar yaratılış ve terbiye bakımından delidir.Tesadüfen akıllı bulundukları anlar pek kısadır.
Ne kadar doğru!"
"....
Lokman
- İnsanlar bu kelimeyi bütün özlemlerini bir sözle ifade etmek için icat etmişler.
Hızır:
-Saadet, bitmek bilmeyen arzuların giremediği gönüllerde şimşek gibi parlayan bir hayalettir."